Açıklama

Tüm Resimler Alıntıdır.. Ancak Tatlar Değil :)

Translate

30 Ağustos 2015 Pazar

Panna Cotta Nasıl Yapılır?

İşte size bir İtalyan tatlısı.. Panna Cotta yani kelime anlamı ile 'Pişirilmiş Krema'. Bir çeşit muhallebi olarak sınıflandırabileceğimiz bu tatlı, 1900'lu yılların başında İtalya'da doğmuş olmasına rağmen, İtalyan tarif kitaplarına girmesi 1960'lı yılları bulmuş. ABD'de ise 1990'lu yıllarda populer olmuş. Ben de bu tatlıyı yakın zamanda duyduğumu söyleyebilirim. Bir uçuş sırasında Türkiye'deki bir havayolu şirketinin ikramı olarak ilk kez yedim ve tek kelime ile bayıldım! Tabi durur muyum? En kısa zamanda ben de denedim. Siz de denemek isterseniz buyrun size tarif. Bu arada, inanılmaz zahmetsiz ve inanılmaz lezzetli bir tatlı olur kendisi. Bence adı da çok havalı :)


Ahudud Soslu Panna Cotta



Malzemeler
*200 gr krema
*200 ml süt
*60 gr pudra şekeri
*10 gr vanilya
*2 tatlı kaşığı toz jelatin

Yapılışı
Öncelikle sütün yaklaşık olarak 1/3 'ünü ayırıp içine toz jelatini ekleyin. Ve karıştırıp kenarda bekletin. Ardından tüm malzemeleri sos tencerenize koyup önce kısık ateşte ardından orta ateşte kaynayana kadar pişirin. Ben el blendırı ile 10 sn kadar karışımı pürüzsüz hale getirmeyi tercih ediyorum. Pişince kenara ayırdığımız toz jelatinli sütümüzün içine 4-5 yemek kaşığı kadar ekleyip sonra iki karışımı birleştirin. Çok sulu olması sizi korkutmasın çünkü soğuduğunda katılaşacaktır. Oda sıcaklığına geldikten sonra kaplarınızı ıslatıp bunların içine eşit parçalarda koyun ve kapların ağzını kapatıp buzdolabında en az 3 saat beklettikten sonra servisinizi yapabilirsiniz. Ben sade seviyorum ama dilerseniz çikolatalı, ahududulu, karamelli ve çilekli sos ve ya krem şanti ile servis de yapabilirsiniz. Afiyet olsun.. 
Çikolata Soslu Panna Cotta

Tatlınızı yerken, tatlının çıkış yeri olan İtalya'ya hızlıca bir göz atmak ister misiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder